Rabu, 18 Ogos 2010

RaMaDhaN Yg LaLu...

pagi ini saya dikejutkan dengan satu berita yg menyedihkan..
di mana ayah kepada salah seorg kawan sy
telah pulang ke rahmatullah...
sedih apabila teringatkan ttg dia...
rasanya mcm baru saje dia bercerita ttg bapanya...
takziah dari saya...

AL-FATIHAH..

semoga kamu lebih tabah mghadapi hari2 yg mendatang tnpa insan tersayang di sisi..
Tuhan lebih sygkan arwah..

erm..
teringat pula Ramadhan 2 tahun yg lalu..
dikejutkan dgn berita kawan saya sendiri yg meninggal dunia..
kawan dari darjah 5..
masuk skolah menengah sama2...
masa kecil pon mengaji sama2...
namun Tuhan lbh sygkan arwah..
dia pergi selepas satu kemalangan jalan raya semasa pulang ke kampung utk berhari raya...
saya kurang pasti masa tu,
hanya beberapa hari lagi nak raya..
namun, saya xsempat menziarah rumah arwah..
sbb saya tahu agk lewat..
saya tahu ade kwn spupu sy meninggal..
rupa2nya dia kwn spupu sy juga...
luluh jgk hati saya...
sbb kami agak baik..

satu hari sy terbukak 1 kotak suat..
dlm tu byk surat2 yg dia bg...
(time2 dlu kan pakai surat)
dan saya buangkan..
bukan apa..
sy sedih terkenangkan arwah.,
surat arwah sy jarang balas..
dlu, dia selalu YM saya..
namun kdg2 je saya reply..
sbb saya bz..
tp bila arwah dah xde,
slalu sy tgk YM dia offline..
kalaulah saya tahu arwah akn pergi dlu...

apepun saya selalu doakan dia bahagia di sana..

AL-FATIHAH...

2 ulasan:

Rashid berkata...

salam

alfatihah utknya.. sesungguhnya kita semua ini hanya musafir sementara..

~pen@ men@ri~ berkata...

AL FATIHAH.. semoga roh meeka dicucuri rahmat...=)